Johannesburg

Sondag

A few showers. Broken clouds. Mild.

13°C
26°C

7 day forecasts
Ferdi Greyling

’n Volksplakkerskamp

2010-01-18 21:01

Een van die groot oorsake van die opflikkering in die debat oor ’n volkstaat lyk na onvergenoegdheid met hoe ons land bestuur word, met swak dienslewering en ’n weerstand teen diskriminasie teenoor wittes wat ’n gevolg is van hoe regstelling gedoen word.

Dit lyk soms vir my of baie van hierdie onvergenoegdheid dan uiting vind in ’n versugting na ’n volkstaat. In ander gevalle is die versugting na ’n volkstaat natuurlik presies wat dit sê – mense wat deur mense soos hulle regeer wil word, maak nie saak hoe goed of sleg nie.

Die Grondwet maak in art. 235 voorsiening vir groepe in eie gebiede – onderhewig aan die beginsels vervat in die Grondwet en op voorwaarde dat die regering instem.

’n Volkstaat is nie kinderspeletjies nie. Aangesien dit wel deesdae op die Afrikaner-agenda is, moet sekerlik daaroor gedink word en moet kernaspekte deurdink en in die oë gekyk word.

Heel eerste is die kwessie van waar.

Dit kan nie die hele Suid-Afrika wees nie. Dit sal waarskynlik min of meer in verhouding tot bevolkingsdemografie moet wees en die oomblik as op ’n gebied ooreengekom word deur voorstanders of op besluit word deur ’n regering, word daar natuurlik ook ooreengekom of besluit om die res van die land uit te sluit.

Die feit dat wit Afrikaners oor die land versprei is en dat hulle goed verteenwoordig is in al die stedelike gebiede, beteken daar gaan uitsluiting wees.

’n Voorstel wat verlede week gemaak is, stel voor ’n strook van Pretoria deur die Vrystaat tot by die Suid-Kaap. Dit beteken natuurlik al die volkstaters in byvoorbeeld die Wes-Kaap sal moet pak, toesluit en trek.

Tot dusver was daar bitter min bereidwilligheid onder Afrikaners om hul werk te bedank, te pak, die huis weg te gee (as mense weet wat jy doen, gaan jy nie ’n goeie prys kry nie) en te trek.

Daar was – sover ek kan onthou – nog nie eens iemand wat ’n volk-staat voorgestel het wat nié sy eie eiendom of sakeonderneming omsluit nie.

Dan is daar die kwessie van hoe so ’n volkstaat tot stand kom.

’n Mens aanvaar voorstanders van ’n volkstaat wil ’n onafhanklike eie staat hê en nie bloot iets soos ’n gedeelte van ’n bestaande provinsie waarheen enige ander Suid-Afrikaner ook kan trek nie – byvoorbeeld agter werk aan of as ’n daad van politieke manipulasie.

Dit lyk of volkstate in geweld en vernietiging gebore word. Hulle kom tot stand wanneer mense so bang en desperaat is dat hulle in groot getalle vlug na waar hulle reken hulle dalk veilig kan wees. Sover my geheue strek, was die volkstate wat in ons tyd afgestig het (en nie van buite deur groot moondhede ondersteun en gefinansier is nie, soos byvoorbeeld Israel), dele van Joego-Slawië nadat daardie land in die 1990’s verbrokkel het. Dit het met meer as ’n dekade van geweld en met volksmoorde gepaard gegaan wat nou nog in die Wêreldhof weerklank vind.

Dit was dié wat geslaag het.

Die ander voorbeeld is in Sri Lanka, waar die Tamil Tiers 50 jaar baklei, bomme geplant, doodgemaak het en self doodgemaak is, maar nêrens gekom het nie wat hul volkstaat betref. Hul bakleiery het verlede jaar uitgeloop op ’n neerlaag en reuse-vlugtelingkampe. Dis die een wat nie geslaag het nie.

Dus, as ’n mens na die voorbeelde kyk, lyk dit nie maklik nie.

En as dit slaag en mense kom op ’n gekose gebied uit waar veiligheid wink, gaan hulle sonder geld sit. Die huidige banke sal nie daar werk nie. Rande sal nie veel beteken nie en hulle sal nie huise hê nie. Ook nie werk nie. En daar gaan te veel mense vir die gebied se kosproduksie wees.

’n Mens dink hier aan ’n reuse-plakkerskamp en ’n situasie wat eers ná meer as ’n geslag beter gaan word?…

- Beeld

Kommentaar is gesluit vir hierdie storie.

Alida 1/19/2010 7:33:43 AM
Dit wil al meer lyk of Beeld se redaksie desperaat rondspartel om die effek van die aanlynpeiling te minimaliseer. Beeld, jul het jul lesers onderskat, en nou moet julle probeer om jul ideologie te hervestig - julle skarrel rond soos rotte op 'n sinkende skip, en kritiseer diegene wat reeds besluit om reddingsbaadjies aan te trek. Jul idee van 'n volhoubare, werkende, verenigde SA staat is net nog 'n groter hersenskim as die van 'n volkstaat.
Wondermaarnet 1/19/2010 7:34:54 AM
Ons almal weet dat die gras anderkant die draad altyd groener is - en ons almal weet ook hoekom die gras daar groener is. As ek nou in die strook vanaf Pretoria deur die Vrystaat tot in die Suidkaap woon en ek wil nie in die volkstaat woon nie, moet ek trek? Dit klink so half en half of dit 'n moeilikheidsoek area is. Of, 'n beter plan - dit klink soos die area waar daar klaar gevestigde plakkerskampe is. So, die wat lekker, mooi, gemaklike huise iewers anders het, kan dan ruil met die wat nie in die volkstaat wil bly nie. Dan het elkeen mos klaar 'n woonplek. Die ouens in die plakkerskampe sal dink dis 'n goeie "deal".
ABredenkamp 1/19/2010 7:40:58 AM
Die dag as Beeld weer mense in diens neem wat weet waarvan hulle praat is die dag wat ek dit weer sal begin lees. Ferdi Greyling het duidelik nie 'n clue nie.
Hendrik 1/19/2010 7:41:12 AM
Waar kan jy 'n dorp koop met 'n volle infrastuktuur vir 'n miljoen rand? Dit het gebeur in Orania 20 jaar gelede en dit het hierdie mense se drome waar gemaak om in vrede te lewe sonder hoe mure en veswelgende massas wat teer op jou belastinggeld. Orania werk! In die res van Suid-Afrika verdwyn sulke klein dorpies en word verswelg deur plakkerskampe en Chinese bv. Hertzogville. Die mense se koppe werk en sien die nuwe bedeling werk nie en daar sal 'n natuurlike beweging wees na eie gebiede. Ons stede volg al dieselfde model as Detroit, VSA, waar alles in die middel swart en geweldadig is en die mense woon liewers 50km uit die stede om hierdie verswelging te ontkom bv. Hartbeespoortdam. Maar die vliee trek nader waar die koei mis en Hrtbeespoortdam word reeds omring deur plakkerskampe. Wat is die oplossing? Gebiede waar nog jy nog steeds kan woon , sonder dat jy bv. Pretoria se belasting moet betaal maar nog steeds die voordele trek van werk in die stede. Die swartes doen dit in Hammanskraal. Hulle betaal nie belastings nie, werk in Pretoria. Dieselde tendens sal gebeur met die gatvol Afrikaners. Moet jou asb nie blind staar aan die feit dat 'n volkstaat in die middel van nerens moet wees nie. Volgens artikel 235 kan jy as kultuurgroep jou in jou gebied vestig en jouself regeer. Dit gaan nie oornag gebeur nie maar oor 'n tydperk van 20 jaar. Die huidige omstandighede in S.A. versnel natuurlik hierdie proses. Oopkop dink Ferdie :-)
Jaco Mulder 1/19/2010 8:10:47 AM
Beeld hou verlede week 'n meningspeiling oor die Volkstaat en kry 'n ongewenste resultaat, veroordeel dit op onsmaaklike wyse deur Pieter du Toit, plaas 'n paar briewe, 'n erg aangepaste artikel van dr Pieter Mulder en Tim du Plessis gryp op sy manier as redakteur in met so afgewaterde siening op 'n ietwat ontnugterde trant. Vandag skryf Ferdi Greyling 'n rubriek wat deurtrek is van ou nuus en geselekteerde halwe waarhede, die res ignoreer hy. Waarmee is Beeld besig, waarmee is Tim du Plessis besig. Ferdi Greyling se gedagtes is reeds deeglik deur die bree Volkstaat/selfbeskikkings beweging deurgetrap en hy laat talle feite buite rekening. Soos wat daar meer Jode in New York woon as in die hele Israel, so sal daar waarskynlik meer Afrikaners oral oor woon as in so 'n selfbeskikkingsgebied, maar sal dit as 'n kultuurenjinkamer dien. Hierdie teenargumente is wel verlede week in briewe aangebied, maar nie deur Beeld geplaas nie.
Jaco Mulder
Kierietjie 1/19/2010 8:16:08 AM
Ek was stomgeslaan toe ek sommige van Ferdie se uitlatings hoor. Toe ek begin om die berig te lees, het ek gedink:"Ferdie het die berig geskryf, ek kan die integriteit van sy opinie vertrou". Min het ek kin raai dat hy lukrake stellings soos :"Tot dusver was daar bitter min bereidwilligheid onder Afrikaners om hul werk te bedank, te pak, die huis weg te gee (as mense weet wat jy doen, gaan jy nie ’n goeie prys kry nie) en te trek." en ook "Daar was – sover ek kan onthou – nog nie eens iemand wat ’n volk-staat voorgestel het wat nié sy eie eiendom of sakeonderneming omsluit nie." Nou wonder ek hoeveel van al die miljoene mense se menings het Ferdie gevra voordat hy bepaal het dat dit die presiese stand van sake is. My genugtig, dit was seker die mees dom-astrante berig wat ek gelees het. Verbeel jou, jou huis se verkoopsprys word bepaal deur WAARHEEN jy trek? NOU weet ek om die nuwe kopers te vertel ek trek WAARHEEN? En met wie het Ferdie gepraat om te hoor of ons on jobs en huise sal opgee? So op sy eentjie besluit hy wie sal en wie sal nie, en die som daarvan is nou Ferdie se waarheid, wat hy net so aan lesers opdis. Met alle respek, ek vermoed daar was iets groot fout met Ferdie se logika hier, en die feit dat die artikel net so geplaas is. iFerdie Fe wil
Jannes 1/19/2010 8:18:50 AM
As volkstate in geweld gebore en vernietig word dan kom die vraag natuurlik op "Hoekom is Orania gekoop en het daar tot dusver nie 'n enkele bom afgegaan soos in die ander voorbeelde nie? Demonstreer dit nie dalk juis die Afrikaner se vermoë om 'n Volkstaat te laat werk nie? Verder, wanneer Afrikaners die NSA kritiseer word hulle gebrandmerk as moeilikheidmakers wat eerder moet saamwerk aan 'n oplossing. Na +- 16 jaar wat nie NSA NIE WERK NIE soek die Afrikaner 'n ander oplossing en jy wil op die kant sit en kritiseer hoewel jy self nie 'n oplossing het vir die NSA gemors nie. Dis nie net ironies nie maar ook skeinheilig. Ek wil jou tog uitdaag om jou eie raad te volg. In plaas van ure spandeer om negatief te wees oor ander mense se idees, dink vir ons 'n oplossing uit wat die NSA gaan maak werk. Dis die vinnigste manier om die Volkstaat stewe te smoor...
Fanie 1/19/2010 8:31:26 AM
Ferdi wat van Tjeggië, Slowakye, Estland, Letland, Littaue, ens. Selfs Slovenië in die voormalige Joego-Slawië het sonder enige geweld 'n volkstaat geword. Was die ou republiek van die Vrystaat en die ZAR plakkerskampe.? Die huidige banke is nie nodig as hulle nie daar wil wees nie. 'n Volk kan sy eie banke stig. Oranjekas is reeds daar. Die latyne het 'n spreekwoord wat sê: Contra pricipia negatum ex putari non potest (met hom wat die uitgangspunt ontken van waaraf jy redeneer kan nie geargumenteer word nie). Beeld moet nou rustig raak oor hierdie saak. Julle antagoniseer julle reeds vervreemde lesers net verder. Jy kan nooit 'n volk se vryheidstrewe onderdruk nie. Die huidige bedeling waarvan julle die medeskeppers is (trouens naspers het harder hieraan gewerk as die ANC self)onwerbare gemors en het in julle gesigte ontplof. Aanvaar dit nou maar eenmaal.
ABduvenhage 1/19/2010 8:36:54 AM
Dankie Jaco Mulder. Dit is duidelik dat Beeld besig is met een of ander agenda, en weliswaar besig is om die feite van haar lesers weg te hou. Gelukkig weet ons dat ons mense nie heeltemal so onosel is soos die redaksie dink nie.
Slimjan 1/19/2010 8:53:29 AM
Dit blyk dat die pienk liberaliste meen as hulle Afrikaners uithaal hulle die guns van nie-Afrikaners sal wen want hulle is dan so "oopkop" soos 'n werf bobbejaan. Wat gaan Beeld se reaksie wees wanneer 'n prominente Swart nasie in SA kom en grond begin uitkoop en hul mense daar vestig en onder die beginsels van Art 235 van die Grondwet selfbeskikking gaan opeis? Die realiteite van SA is sodanig dat die Zulus, Xhosas, Tswanas en ander groepe "volkstate" het maar die Afrikaner, Indiers en Bruines het dit nie. Hoe sien SA daaruit in 2050? 'n Vrugteslaai-nasie of 'n volkstaatbestel verenig in 'n groter federasie wat oor die bestaande koloniale/nasionale grense strek om mense wat bymekaar hoort, bymekaar te bring? Kom ons besin eerder daaroor as om kort termyn guns en stemme by nie-Afrikaners te wil werf. Intussen kan mens maar net hoop dat die Afrikaners in die DA se oe sal oopgaan.
Pieter van der Merwe 1/19/2010 8:56:48 AM
Ek stem 100% saam met Jaco Mulder. Die wonderlike is dat die Afrikaner-vuur reeds brand. Enige afbrekende kommentaar deur liberaliste soos Du Toit en marionette soos Roelf Meyer (met verwysing na sy onlangse skrywe in Rapport) laat my werklik dink aan die gesegde "`n benoude kat maak benoude spronge". Ons is besig om te herenig. Nie oor swak dienslewering of misdaad nie, maar omdat al hoe meer mense besef dat om Afrikaner te wil wees, nie `n sonde is soos wat De Klerk % Kie ons ouers wou laat glo nie.
Quintin Diederichs 1/19/2010 9:01:52 AM
Ferdie raak aan 'n paar goeie punte, veral die "waar" en "hoe" van 'n Afrikaner volkstaat. Dit wys dat hy daaroor dink. Anders as Pieter du Toit, het jy besluit om liewers nie Orania te noem nie weens hy weet dat dit besig is om te werk en hy dus nie sy naam deur die modder wil smeer om valse inligting te versprei nie. Hy noem ook nie die VF Plus se voorgestelde gebied nie want hy weet dat dit haalbaar is (Orania tot Weskus). Eerder gebruik hy 'n kaart wat bittermin tot geen steun van volkstaatgesinde Afrikaners geniet. Mense moet dalk ook net in ag neem dat ons al in die verlede volkstate (Boererepublieke) gestig het en ons dit weer sal doen. Hierdie keer leer ons uit ons foute van die verlede, bv. die gebruik van volksvreemde arbeid, en sal ons DV ons eie staat eersdaags vreedsaam stig, soos bv. volkstate soos die Tjeggiese Republiek, Slowakye, Swaziland, Estland, Letland ens. sonder 'n geweerskoot baie suksesvol tot stand gekom het. Vat 'n paar duisend Afrikaners, sit hulle langs 'n rivier en gee vir hulle 'n kuslyn... wat dink jy gaan gebeur? Volksplakkerskamp? Nee wat, iemand wat regtig sy mense ken sal nooit so iets kwytraak nie!
Rampokker 1/19/2010 9:27:21 AM
"Dit lyk of volkstate in geweld en vernietiging gebore word." Dus het ons reeds ondervinding, want ons lewe daagliks daarmee saam. "Rande sal nie veel beteken nie"...met die ramspoedige wanbestuur van SA en sy onvolhoubare welsynstaat model gaan dit inderdaad die geval wees! Rome is nie in 'n dag gebou nie en dink bietjie hoe SA oor 'n verdere dekade daar gaan uitsien. Demografies gesproke is die koeel reeds deur die kerk - indien jy nie die impak van die kindertoelaas verstaan nie, gaan vertoef 'n wyle by Beitbrug...Afrikaners se geleidelike bewuswording dat selfbeskikking al uitweg is, word daagliks gevoed deur die hul ervarings in SA. Die meerderheid van ons is dalk nie stompsinnig nie.
Gabriel 1/19/2010 9:34:35 AM
My vraag is, is Ferdie van n ander planeet of is hy n inwoner van Suid Afrika? My 11 jarige kind kan n beter redenasie lewer oor wat verkeerd is in ons land sonder om n stelling te maak soos die inleiding van Ferdie se rubriek, "lyk na onvergenoegdheid blablabla" en al die ander gemors wat daarop volg. Die Afrikaner is nie n Tamil Tiger nie. Die Afrikaner het nie op n hoop in hierdie land gesit en wag vir hulp of geld uit die buiteland nie. Die Afrikaner het, die eerste menslike hart oorgeplant, hulle het die mees effektiewe weermag in die wereld gehad, hulle het n gelofte gemaak, nie aan die duiwel nie, maar aan God, hulle het n derde wereld land so gemaak dat dit soos n eerste wereld land lyk. Hulle het op alle vlakke presteer. Gaan doen so n bietjie navorsing dan sal jy sien wat die Afrikaner nog alles vermag het. Vergeet van die volkstaat. Dit sal nooit gebeur nie. Die Afrikaner sal onmiddelik n bedreiging inhou vir al sy bure. Die rede sal wees, die Afrikaner sal weereens sy "volkstaat" so ontwikkel dat die ekonomie, militer, skole, infrastruktuur en alles soos die ou SA weereens te gevorderd sal wees na sy bure se smaak rondom hom. Niemand soek so iets in Afrika nie. Die Afrikaner se rol in hierdie ou mooi land van ons,het net een rigting, word uitgewis of veg en oorleef om weereens oor homself te regeer in die hele land Suid Afrika. Klink nie so lekker nie, maar die werklikheid is nie altyd so lekker nie. Plaas ons maar n leier soos Moshe Dayan gehad het in plaas van die waarmee ons gestraf was in die tyd toe ons goeie leiers nodig gehad het. Ons kan maar dink, skryf en bespiegel, maar ons lot is alreeds oor besluit, en beslis nie deur mense soos Ferdie en kie nie.
TB 1/19/2010 9:35:49 AM
So, as n mens dus tans in die strook woon waarin die Volkstaters wil plak, moet n mens nou ook noodgedwonge trek as jy nie daarin wil bly nie? Voetsek man. Ek is nou duidelik siek, sat en gatvol vir Gauteng mentaliteit - daai troppie wat hoofsaaklik Beeld en Rapport lees en hul verbeel die hele SA is, en lyk en dink soos hulle. Loop plak op Robbeneiland.
BJL@JacoMulder 1/19/2010 9:36:17 AM
Kan jy dalk hierdie briewe spoeg-en-plak hier in die kommentaar-gedeelte van die webblad? Of dit dalk elders op die internet plaas en 'n verwysing hier verskaf?

Ferdi, jy praat twak. Ek gaan nie eers verder reageer op jou halwe waarhede nie. Beeld skep duidelik nie op die oomblik 'n gelyke platform vir gesonde debat nie maar verkies om te marineer in die halwe waarhede van hulle polities-korrekte agenda.

Dankie
Ernst Marais 1/19/2010 9:39:52 AM
Ek was eens 'n DA lid en het Ja gestem.
Ek sou graag sien dat Suid Afrika werk, 'n veilige hawe vir al sy inwoners is, 'n plek waar ek as Afrikaner tuis voel.
Helaas, dit begin al hoe meer na wensdenkery lyk.
Die Suid Afrika wat Eben Venter in Horrelpoot skep lyk al hoe meer waarskynlik.
Moet ons wag, soos die blankes in Zimbabwe tot dit te laat is of moet ons pro-aktief na alternatiewe, wat 'n volkstaat insluit, soek?
Om Ferdi te parafiseer: dit lyk vir my of 'n Afrikaner volkstaat in geweld en vernietiging gebore gaan word... tot stand sal kom wanneer mense so bang en desperaat is dat hulle in groot getalle vlug na waar hulle reken hulle dalk veilig kan wees.
Suid Afrika 2012?
Apie 1/19/2010 9:48:01 AM
Die man lewer wel geldige kommentaar.
kobus 1/19/2010 9:49:55 AM
Beeld kan hoeveel artikels daaroor skryf en dit as n slegte idee probeer afmaak maar die feit bly staan, Afrikaners is totaal verslae oor die pad waarop hierdie nuwe Suid Afrika gaan, regstellende aksie sal nooit eindig nie en is net n nuwe vorm van diskriminasie en die strewe sal net sterker en sterker word om n eie volkstaat te bewoon wat deur ons eie mense intelligent bestuur word. En natuurlik sal die kommentaar op hierdie artikel nes die voriges seker weer selektief geeindig word met n persoon wat teen die idee is.
Wim Kotze 1/19/2010 9:51:30 AM
" En as dit slaag en mense kom op ’n gekose gebied uit waar veiligheid wink, gaan hulle sonder geld sit. Die huidige banke sal nie daar werk nie. Rande sal nie veel beteken nie en hulle sal nie huise hê nie. Ook nie werk nie. En daar gaan te veel mense vir die gebied se kosproduksie wees." Mnr Greyling, nadat jy nou jou eie strooipoppe platgevee het, kan jy gerus weer Dr Pieter Mulder se repliek op jou moegraak rubriek gaan lees en die implikasies behoorlik deurdink. Hierdie laerskoolopstel wat jy as 'n rubriek aanbied strek nog jou nog jou koerant tot eer.
Zuri 1/19/2010 9:52:34 AM
Ek het dit al voorheen gese, dalk moet ons 'n ruil ooreenkoms met Zimbabwe aangaan. Hulle kan ons wittes se plek hier vat en dan gee hulle, hulle land vir ons. Die meeste Zimbabwiers is in elk geval hier. Die blankes wat dan hier bly kan aansoek doen vir 'n werkspermit soos in ander lande en sodra Zimbabwe op die been is daar gaan werk. Huise kan ons mos ook hier besit, oorsese mense koop dan huise in Suid-Afrika. Mettertyd koop of bou jy vir jou 'n huis en gaan bly daar.
Maverick 1/19/2010 9:55:10 AM
Kom nou mense, 'n volkstaat is nie 'n lewensvatbare uitweg nie. Waar wil julle die volkstaat he? , watter maatskappy gaan die infrastruktuur bou? , wie gaan dit finansier? , ek is seker julle gaan almal self die werk doen. Onthou dit moet 'n ekonomiese onafhanklike entiteit wees en julle gaan myne, hawens, lughawens, fabrieke , ens nodig he. Ja , dis goed en wel om te boer, maar weereens is my vraag: waar? Wat sal julle doen as die regering van RSA 'n dam bou stroomop van waar julle langs die Oranjerivier sit? Gaan julle hulle voor die internassionale hof sleep? Wie gaan daardie koste betaal? Vergeet maar van 'n gewapende stryd, ons veg nie meer teen inboorlinge met spiese nie, ons magtige weermagwapens is nou in hulle hande. Dit is beter om almal saam te staan en nou te beding vir minderheidsregte, dit is die enigste uitweg. Ek se weer, die boere-oorlog is verby, hou op terugkyk en kyk vorentoe. Daardie Afrikaner-geaardheid om te oorleef is onblusbaar, ons sal oorleef, dit is in God se hande. Hy is in beheer. Hou Koers.
AndréJ 1/19/2010 10:02:00 AM
Die oplossing is eintlik heel maklik! Die staat moet vir ons, ons eie gebied gee, soos wat Swaziland en Lesotho aan die swartes verskaf is. Dieselfde grootte is ook oorgenoeg en dit moet kusgebied insluit wat reeds 'n hawe het of waar een geskep kan word. Hulle hoef ons nie te onderhou soos ons met hulle gedoen het nie. Die wat soontoe wil trek en hard wil werk sal dit in 'n superland kan omskep. Niemand hoef verplig te word om soontoe te skuif nie en die wat in die wonderlike S.A. wil bly kan dan maar so maak. Na vyf jaar sal jy egter 'n paspoort of visum nodig hê en sal jy nie op die kleur van jou vel kan staatmaak op automatiese burgerskap nie. Die wat die eerste stap geneem het en die grondslag gelê het sal voordeel geniet. Dit is net logies. Die tot standkoming van so 'n ideaal hoef ook nie met geweld gepaard te gaan soos die rubriekskrywer voorhou nie. Dit kan met 'n stille en vreedsame opmars gedoen word. Maar of dit ooit moontlik sal wees om 2miljoen witmense vir so-iets bymekaar te bring is te betwyfel. Al is almal nou hoe gatvol en kwaad.
At 1/19/2010 10:05:33 AM
Ek is n groot Orania ondersteuner maar glo nie in die "STAAT" gedeelte van volkstaat nie, n Volkstaat beteken nie die verbrokkeling en opbreek van SA nie. Afrikaners wil oor hulself regeer in n eie terretoriale gebied daarvoor is selfwerksaamheid nodig, nou ek stem saam dat min bereid is om dit te doen, maar dit is immers doenbaar. Watter juriese vorm die Volkstaat sal aanneem sal bepaal word deur die tyd en mense wat dit aanpak. Dit is hoekom regses en linkses verbymekaar praat, ons se selfbeskikkeng in n eie etniese gebied "Volkstaat" en jy skryf n bangmaakstorie oor oorloe en konsetrasiekampe! As jy nie weet waaroor dit gaan nie vat eerder vetkryt en teken prentjies vir jou maatjies.
Oopkop 1/19/2010 10:09:49 AM
Ferdi,kry jouself bietjie beter op die hoogte van sake. Lees gerus prof Carel Boshoff se artikel in die Kerkbode van 4 Desember 2009
Johann Eksteen 1/19/2010 10:10:19 AM
'n Werklike swak artikel. "mense wat deur mense soos hulle regeer wil word, maak nie saak hoe goed of sleg nie". WAT JY WAAR KRY?!?!? Jy beskryf nou hier die omgang tussen die anc en sy stemvee...en nie die Afrikaner nie, my vriend! Nog 'n ding - julle spul teenstanders wil altyd hê dat, ten einde 'n volkstaat te stig, moet al wat 'n Afrikaner plotseling sy huis verkoop, sy werk bedank en sonder plan af pickle na wherever net om onder 'n stuk seil te sit en kripeer van ellende....?!?!? Is dit werklik so moeilik om in te sien dat hierdie proses geleidelik en georganiseerd kan plaasvind? Komaan, skrik al skrik jy net wakker! Oor die ligging sal ek jou gelyk gee. Almal wil 'n Volkstaat hê daar waar hy woon. Maar dit is dan juis om hierdie rede dat sinvolle debatte in verband hiermee gevoer moet word...ipv hierdie neerkykende plakkerskamp-prul wat jy vandag hier vir ons opgedis het! Oor konflik. Ja wel, ek kan vir jou baie Afrikalande noem waar daar konflik is sonder dat etniese selfbeskikking iets daarmee te doen het. En met die slagting wat reeds daagliks in Mzanzi afspeel is dit nie juis asof ons "vrede" op die spel plaas nie, of hoe? Oor 'n bankstelsel. Sal maar eerder nie veel hier sê nie, behalwe dat jy dalk meer huiswerk moet doen voordat jy sulke dom goete kwytraak... Ten slotte, niemand het gesê dat dit maklik of vinnig sal wees nie, maar oor die algemeen is dinge wat die moeite werd is nooit maklik nie. Komaan Ferdi, kry vir jou 'n paar en word 'n man, dammit!
Jorrie @ FERDI GREYLING 1/19/2010 10:10:30 AM
"En as dit slaag en mense kom op ’n gekose gebied uit waar veiligheid wink, gaan hulle sonder geld sit. Die huidige banke sal nie daar werk nie. Rande sal nie veel beteken nie en hulle sal nie huise hê nie. Ook nie werk nie. En daar gaan te veel mense vir die gebied se kosproduksie wees." Dit klink vir my na die selfde manier waarop Johannesburg, Kaapstad of enige ander groot stad begin is. Of hoe?
speedy cilliers 1/19/2010 10:11:01 AM
Volgens my mening is Ferdi dalk reg as hy meen dat die wye onvergenoegdheid wat ons mense oor die algemeen ervaar, bygedra het dat die debat rondom die moontlikhede van 'n volkstaat (werkbaar of nie werkbaar nie) weer momentum gekry het. Ek het self eerlik op hierdie stadium nie antwoorde oor hoe so 'n staat (op groot skaal) in die praktyk kan werk nie. Ferdi noem dat daar 'n voorstel gemaak is vir 'n strook (volkstaat) vanaf Pretoria, deur die Vrystaat, tot in die Suidkaap, omdat ons mense geografies wyd versprei is. Ek aanvaar dat sommige mense (ook nie almal nie) hul kantore/besighede na so 'n geografiese gebied kan verskuif. Hoe egter gemaak met ons groot getal kommersiele boere bv., wie die kosverskaffers van die land is, maar geografies aan 'n sekere gebied in die land verbind moet word?
Calvinis 1/19/2010 10:21:58 AM
Ek eht nie verwag dat Beeld met konstruktiewe bydraes met betrekking tot die volkstaatdebat sal kom nie. Inteendeel, die trand van Ferdi en Tim se rubrieke is presies wat mens verwag het. Naspes is heeltemal te veel met hierdie korrupte bestel verstrengel om enigsins nugtere argumente na die tafel te bring...
piet 1/19/2010 10:23:29 AM
Vandat die koerant in 'n bloedlose staatsgrep in die hande van die DP geval het'het dit nou maar 'n geval geword van (vrylik aangehaal) 'wies se brood mijn eet dieze woord mijn spreekt'
Wit Oemfaan 1/19/2010 10:25:09 AM
Hoe Beeld nog vir Ferdi Greyling kan toelaat om oor hierdie onderwerp te skryf na hy die ander dag sy onkunde openbaar het, gaan my verstand te bowe. Nou openbaar hy nog groter onkunde - ek haal aan: "Daar was – sover ek kan onthou – nog nie eens iemand wat ’n volk-staat voorgestel het wat nié sy eie eiendom of sakeonderneming omsluit nie". Ferdi Greyling, gaan besoek Orania, en gaan tel hoeveel mense was bereid om 'n Volkstaat-gebied te kies wat buite die grense van hul voormalige werkgewers val. Het AFSTIG miskien Volkstaatgrense voorgestel in 'n gebied waar hulle die meeste eiendom of besighede besit het - NEE! Vir my is die groot hartseer rondom die Volkstaat gedagte dat Afrikaners dit kon gehad het, maar nie wou hê nie. Persoonlik reken ek ook die meeste Afrikaners wat nou skielik op die wa spring en skreeu vir 'n Volkstaat, wil nie werklik self werk nie, hul wil ook nie trek nie, hul wil bloot 'n ou SA hê. Selfs Solidariteit verwerp die woord Volkstaat (Dirk Herman), en die VF+ Leierskap (Pieter Mulder en Abrie Oosthuizen) het die woord die afgelope paar jaar vermy soos ‘n vloek. Orania is ongelukkig ook nie meer verbind tot 'n Staatkundig Onafhanklike (Volk)Staat vir Afrikaners nie. Binne voormalige regse geledere, is daar vandag nog nie eens ooreenstemming oor ‘n moontlike gebied nie. Dit klink of ek net veroordeel – geensins – maar kom ons wees braaf genoeg om die feite in die oë te kyk. Die Afrikaner se historiese droom was ‘n staatkundig onafhanklike staat, waar hy nie oor ander en ook nie deur ander regeer word nie. Orania is hiervan in die kleine‘n suksesvolle ekspirement, en voorbeeld van wat kon gewees het...maar met Orania, die VF+ en Solidariteit wat die droom na Staatkundige Onafhanklikheid verlede jaar self van die tafel gevee het, en verruil het vir “beplekking van Afrikaners binne die Nuwe Suid-Afrika” - weet ek nie meer of hierdie droom ooit sal realiseer nie...want die droom self word deur geen organisasie meer verteenwoordig nie.
Maljan 1/19/2010 10:27:11 AM
Ferdi is heeltemal reg. Dit gaan inderdaad harde werk vat om 'n volkstaat te vestig en te maak werk. Ek sal selfs erken dat 'n wonderwerk nodig is. Daardie wonderwerk is egter nie naastenby so groot as wat 'n multikulturele, markgedrewe, liberaal-demokratiese regstaat in Afrika sal wees nie.

Die Afrikaanses wat nie in die volkstaat wil woon nie hoef dit nie te doen nie. Ons sal vir julle genoeg van Azanië oor los om die multikuti ding te doen. Rêrig.
Paul 1/19/2010 10:30:34 AM
Indien 'n volkstaat slegs 'n ontvlugting van die werklikheid is sal dit nie werk nie. Romulus (stigter van Rome) het enigeen verwelkom in die nuwe Rome en so die integriteit van die Romeine verlaag en bloeddorstig gemaak (hyself is later vermoor). Die Vryheidsoorloe het aangedui daar is verraaiers, joiners, hensoppers en Bittereinders in die volk. Indien die deure oop gegooi word, sit jy weer met 'n (die) gemors. Goud word gelouter deur vuur (smeltkroes). 'n Volkstaat behoort hieruit te vorm, anders is dit net 'n wit Zimbabwe.
Betsie 1/19/2010 10:50:27 AM
Hallelujah!! Uiteindelik!! Iemand begin uiteindelik praat oor 'n WIT volkstaat!! Is dit nie wonderlik nie?? En hy word nêrens 'n rassis, belaglik en verkramp genoem nie. Sien, die KP, HNP en AWB was toe tog reg gewees : hulle het vir baie jare bepleit dat WIT en SWART apart moet woon. Maar toe was ons mos afgelag deur WITTES. Nou, derduisende moorde later, word die teorie van Aparte Ontwikkeling toe wel erken. SA is so siek .....
Chris 1/19/2010 10:56:30 AM
Beeld probeer die volkstaatgedagte uit die koppe van sy lesers skryf, aper soos die Broederbond destyds Afrikaners gemanipuleer het. Al wat die Afrikaner vir Beeld en deur Beeld vir die regering probeer deurgee, is nie soseer die verlange na `n eie geografiese gebied nie, maar dat hulle hul eie heil wil uitwerk. Meeste Afrikaners sal wil sien dat meriete die geldende norm in posaanstellings is, dat dienste gelewer word, dat hulle nie met belastings doodgemelk word om ander te subsidieer en dan bloedweinig in ruil daarvoor kry nie. Ek betaal belasting, maar sukkel met `n padnetwerk wat alhoemeer verval, durf nie die staatshospitale gebruik nie, sien hoe munisipale dienste al hoe swakker word en die onderwys verswak en die polisiediens bevooroordeeld raak. My ervaring is dat meeste Afrikaners ander groepe erken en respekteer, maar ook erkenning en respek verlang. Dit gebeur nie as Afrikaanse skole en universiteite hul reg om in hul taal te onderrig, ontneem word en die kennis en ondervinding van blanke Afrikaners geminag en opsy geskop word vir minderwaardige kwalifikasies en geen ondervinding nie. Dit lei tot onproduktiwiteit en swak diens wat onder andere die fiaskos by by Eskom, SAUK, die SAL,regeringsdepartemente en `n lot ander tot gevolg gehad het. Afrikaners vra dat die regering hulle hul lewensruimte en grondwetlike regte sal gun sodat hulle kan voortgaan om `n positiewe bydrae in hierdie mooi land tot voordeel van almal te kan lewer.
Sarah 1/19/2010 10:57:11 AM
Dankie Ernest Marais, dat jy minstens ERKEN dat jy SA in die gemors het waarin hy nou is. Dis nou te laat vir ENIGE oplossing of wonderwerk in SA. Jy was oor en oor gewaarsku oor jou JA-stem op 17/3/1992. Ek verlekker my dus oor jy NOU ontnugter is. Ek hoop jou lyding is verskriklik in jou wonderlike SA. Nee, jy is NIE welkom in enige wit volkstaat NIE, jou Jingo!!! Jy en die ander JA-stemmers en Liberales moet nou vir julle kry, sommer in dubbele dosisse. En julle lyding het nog nie eens begin nie .......
joe 1/19/2010 11:03:05 AM
Die Boere gaan nerens heen nie ,ons is alreeds in ons Vlokstaat nml ons Boere Republieke van Transvaal,Vrystaat,Natal,Noord Kaap tot by Kuruman dit is ons Boere Republieke,ons soek niemand se lappie grond nie ,ons soek ons republieke terug , die res kan maar saam met hul anc comrades n ander stukkie grond gaan soek om op te plak.
Francois V 1/19/2010 11:08:37 AM
Beeld, die ANC gaan julle mos afslag en ophang! Ek weet van een redakteur wat more in die Unie Gebou op die rooi tapyt is voor sy swart Minister van Kommunikasie. Hoe durf julle (wat altyd nog net die NP en ANC) GEDIEN en AANBID het, in 2010 skimpe gooi oor die moondhede en moontlikhede van 'n WIT volkstaat ???!!! Dis ongehoord. En dis te laat. Heeltemal te laat. Moenie nou skielik ontnugter raak en begin soek na Afsonderlike Ontwikkeling nie. Nou moet julle eerder erken dat die regses toe al die tyd reg en versiende was. Moenie nou moed opgee nie. FW het julle mos "wigte en teenwigte" belowe, julle verfoeilike Renegates.
Sanna 1/19/2010 11:16:16 AM
Maverick, ek stem heelhartig met jou en Ferdie saam. 'n Volkstaat is nie 'n realistiese uitweg nie. Hoekom kan Orania nie al die hoopvolles akkommodeer nie? Die regering sal nie sommer afstand doen van grondgebied vir die stig van 'n volkstaat nie. Veral nie teen die kuslyn nie. En wat van al die ander mense wat reeds in die gebied woon wat nie deel van die volkstaat wil wees nie - moet hulle maar net doodeenvoudig trek? Hou op drome droom en gesigte sien en probeer om met die werklikheid te cope!
Theo 1/19/2010 11:22:02 AM
Vir Ferdi, en al die twyfelaars: gaan lees Lee Kuan Yew se boek "From Third World to First : The Singapore Story", en julle sal sien hoe verkeerd julle is! 'n Volkstaat is nie net 'n moontlikheid nie, maar kan binne een geslag 'n suksesvolle werklikheid word. En daarvoor is nie 'n groot stuk grond met baie natuurlike hulpbronne nodig nie, maar net die wil om dit te doen.
Mike 1/19/2010 11:42:00 AM
Ja nee Beeld is anti-volkstaat, maar verbeel jou jy is n ontnugterde joernalis wat vir Beeld of n ander koerant werk. Skryf jy wat op jou hart sit, sit jy sonder werk.

Dus verloen jy maar jouself, verraai jou mede volksgenote en skryf wat die toutjietrekkers wil he jy moet skryf.

Dit laat my wonder of ons nie meer ontnugterde joernaliste gaan kry wat gaan selfmoord pleeg nie?
Marthinus Willemse 1/19/2010 11:52:07 AM
Tydens my diensplig was daar in ons eskadron `n lang, frís ou; voormalige Noord-Vrystaat rugbyspeler. Hy was in die polisie en het besluit om sy diensplig in die weermag te voltooi. As toekomstige geniesoldaat het hy gespog dat hy alles van landmyne af weet, dat die weermag hom niks kan leer nie. Grootbek en baie macho. In die eskadron was daar `n kanonkoeël wat vol sement gegooi en rooi geverf is - die traandruppel. As jy droogmaak moes jy die swaar traandruppel heeldag saam met jou dra. Ons grootbek en macho vriend is gedurig gesien met die traandruppel, en op `n dag was hy nie meer daar nie. In David Kramer se woorde: die weermag “cooled him down to zero.” Ek kan nie namens Ferdi en Beeld praat nie, maar ek dink wat hulle probeer sê is dat om `n volkstaat te begin nie so maklik is soos wat almal dink nie. Dit gaan opofferings en harde werk verg. Dit gaan harde werk en nederigheid verg. Dit gaan nederigheid en geloof verg. Tot dusver het daar nie baie Afrikaners na vore getree en daardie harde werk, nederigheid en geloof geopenbaar nie – of die bereidwilligheid daarvoor nie. Soos die weermag ou hierbo is hulle almal grootbek en macho. Met `n bediende en `n tuinjong om alles te doen. En die volkstaat is hulle traandruppel. Hitler het gedink hy gaan vir `n duisend jaar regeer, maar het selfmoord gepleeg in die twaalfde jaar van sy bewind. Aleksander die Grote het verower en regeer vir omtrent 13 jaar. Cope se bestaan bewys dat die ANC nie omnipotent is nie. En die volkstaters kan net praat. Al is ek die laaste Afrikanerman op aarde, en Sarah (10:57) die laaste Afrikanervrou, sal ek eerder selibaat bly en die Afrikaner as volk laat uitsterf as om met haar `n gesin te begin.
Hitman 1/19/2010 12:07:33 PM
Ek is tevrede, ek bly reeds in die gebied wat voorgestel word vir 'n volkstaat, en hier is reeds infrastruktuur, werk, besighede. O, en ek het reeds werk. Die dag as ons 'n volkstaat kry sal ek soveel moontlik mense wat hierheen wil kom huisves en dus 'n kans gee op 'n bestaan.
Ernst Marais 1/19/2010 12:09:39 PM
Sarah,
Voel jy nou beter? Goed so!
Ek is liberaal in die sin dat ek glo in spraakvryheid (verkieslik sonder 'n skuilnaam).
Ek glo ook dat 'n mens so ver as moontlik die vreedsame pad, soos vergestalt deur De la Rey moet loop. As dit nie werk nie, byt jy tot die bitter einde vas.
Verder glo ook dat as jy die beste besluit volgens jou gewete en die inligting tot jou beskikking maak, jy jou nooit daarvoor hoef te skaam nie.
As ek Carel Boshoff weer sien sal ek dit vir hom noem dat hekwagter Sarah my uit die volkstaat verbied het.
Christiaan Jooste 1/19/2010 1:14:59 PM
Na Tim en Ferdie se bydraes oor die volkstaat gedagte het dit duidelik geword dat hulle nie regtig 'n idee het waaroor dit gaan nie. Hulle blyk vir my nog so bietjie vasgevang in die "'n Nuwe Suid Afrika vir almal" denke. Feit is volke bestaan, etniese groepe bestaan en helaas, selfs rasse bestaan. Dit is 'n werklikheid waarmee ons daagliks gekonvronteer is. Selfbeskikking is 'n strewe wat natuurlik van volke en nasies en tale is. Ek kan nie verstaan hoekom kan die twee here by Beeld nie hierdie realiteit erken nie? Tweedens haal Ferdi 'n paar praktiese probleme op wat nie eintlik probleme is nie. Niemand word gedwing om in 'n volkstaat te bly nie. Maar hoekom dan dit onmoontlik wil maak vir die wat daardie strewe wil he. Derdens 'n laaste opmerking. Hier word baie gepraat oor Orania en hoe wonderlik Orania werk. Tog is Orania nie hemel op aarde nie. Orania self het groot uitdagings wat nog oorkom moet word, ekonomies, sosiaal, polities. Maar dat dit veiliger is as in die uitopiese Nuwe Suid Afrika, rustiger is en so meer staan vas.
Hannodb 1/19/2010 1:22:19 PM
My brief aan Beeld wat nie geplaas was nie: As 'n getroue ondersteuner van Orania is dit vir my verstommend hoe Nic Grobler kan verklaar "Die reaksie oor Orania het my egter verbaas, aangesien ’n volkstaat onmoontlik ’n werkbare oplossing kan wees en daar in ieder geen kans is dat dit sal gebeur nie." As hy na Dan Roodt se volkstaat gedagte verwys het, kon ek nog met hom saamstem: Die volkstaat gaan nie verkry word deur deklarasies en grondeise nie, allermins in die ekonomiese hart van Suid-Afrika. Dis nie iets wat in ons skote gaan val nie, dis iets wat opoffering vra. Orania is 'n gevestigde realiteit wat homself reeds bewys het. Orania se ekonomie is stadig maar seker besig om te groei, en jy kan letterlik die ontwikkiling jaar na jaar sien. Hoe gebeur dit? Deur ondersteuners dwars oor die land wat geldelik bydra tot die Orania groei en grondfonds. Die fonds word gebruik om nuwe besighede te vestig, asook die aankoop van nuwe grondgebied, en bied boonop 'n konserwatiewe opbrengs vir die beleggers. Dink 'n bietjie, as net 1000 mense maandeliks R100 bydrae, dan praat ons van R100 000 per maand waarmee Orania sy groei kan finansier. Soos wat Orania groter word, sal mense makliker kan vestig, en sal die gebied finansieel ook selfstandiger raak. Orania is weg van die groot bevolkingssentra, sodat sy groei nie belemmer kan word nie. Alle arbeid word deur Afrikaners verrig, so daar is geen "Apartheid" nodig waardeur 'n goedkoop werkersklas onderdruk word nie. Die hele proses is regverdig en wettig. So word 'n de facto realiteit op die grond geskep waardeur Afrikaners selfstandigheid deur 'n outonome streek of 'n onafhanklike staat kan opeis. Natuurlik is Orania nie sonder sy probleme nie, en natuurlik gaan gaan 'n volkstaat nie oornag verskein nie. Maar om te sê dis onmoontlik is kortsigtig, naief of net sommer kwaadwillig. Daar is geen rede waarom Orania nie tot 'n volkstaat kan groei as Afrikaners saamstaan en begin finansieel bydrae tot die ideaal nie. Laasweek het hulle reeds bewys dat hulle die gedagte steun. Nou moet hulle net saamstaan en help bou aan 'n toekoms vir ons kinders, sodat hulle eendag vry in hulle eie land volgens hulle eie waardes en kultuur kan leef.
Kiepie 1/19/2010 1:25:18 PM
Orania is 'n dorp, nie 'n volkstaat nie. Indien enigiets is dit na my mening 'n oorgrote meenthuiskompleks iewers in die woestyn. Ek wil nie in 'n plek bly waar ek heeldag na "de la rey, de la rey" moet luister nie. En waarvandaan gaan julle nogal die infrastruktuur ens. invoer? Uit goeie ou Mzansi?
Paul 1/19/2010 1:26:23 PM
Die Ferdie knapie is vertel om die bollie te skryf sodat elkeen by Beeld sy bydrae moet lewer om die al groter worderde gat in die dyk te probeer toestop. Ek kan nie glo dat mense met verstand kan dink dat ons op 'n hoop in 'n plakkerskamp gaan sit en wag vir beter dae nie. Ons het die land opgebou met moeite en harde werk en ons het die swarte vir sy arbeid betaal. Hy het in elk geval geen bydrae gelewer met enige beplanning nie. Ons sal dit weer regkry in ons Volkstaat waar ons ookal besluit om dit te bou, maar hierdie keer gebruik ons geen swart of verraaier arbeid nie. Ferdie, geniet jou patetiese NSA met sy barbaarsheid en onbevoegheid, ons bou 'n nuwe beter toekoms sonder julle klomp slapgatte.
Machiel 1/19/2010 1:33:20 PM
Ons Hemelse Vader sien ons elende en hoor duisende gebede van opregte uitverkore kinders van Hom. Wanneer ons ons werklik verootmoedig het en ons afsny van die onbybelse oorlewering waaraan ons vasklou en ons vra Hom vir uitkoms sal dit kom-moontlik in n Volkstaat soos Hy dit gee aan Sy beminde in die slaap.
Mariana 1/19/2010 1:35:18 PM
Ferdi - Volksplakkerskamp - is dit so erg, di goed spring dan op soos paddastoele, wat sal nog een met blankes 'n verskil maak behalwe dat dit later heeltemal selfonderhoudend kan funksioneer sonder riool drinkwater, munispaliteite wat dalk suksesvol bestuur word, plaaslike hospitale wat skoon en toeganglik is met opgeleide mense, militeremag wat kan, polisiemag sonder indiensneming met kriminelerekords, skole op Christelike waardes gebaseer, dan kan so plakkerkamp werk. Maar soos Geskiedenis herhaal, sal dit ook binnegeval word een of andertyd met die 12 plae, 2 van hulle was nie genoem nie??
Kaspaas 1/19/2010 1:39:49 PM
Beeld hou nou aan om eensydige argumente teen die 'n volkstaat te publiseer in hul rubrieke. Tim du Plessis: hoe lyk dit met 'n spesiale uitgawe waar julle 3 rubrieke het teen die volkstaat, en 3 daarvoor. Laasgenoemde kan bestaan uit drs. Pieter Mulder en Dan Roodt, asook Mnr. Johann Wingard. Diegene teen die volkstaat kan wees Mnre. Greyling en Du Toit, en Mev. Zille. Gee elkeen net spasie vir 2000 woorde om hul kant van die saak te stel.
@Maverick 1/19/2010 1:56:13 PM
Die regering van die RSA gaan 'n dam bou??
Moedswillig 1/19/2010 2:04:41 PM
Ek is nogal verbaas oor die peiling se uitslag. Ek het nie 'n probleem met die Voklstaat begrip nie en ook nie met die mense wat daar bly nie. Ek gun hulle dit en dit is skynbaar 'n sukses en dit moet hulle ook gegun word. Ek self kan my egter nie daarmee vereenselwig nie. Dit behoort nie 'n probleem te wees nie maar wat my bekommer is die mense wat ek ken, wat ten gunste van die Volkstaat is, so fundamentalisties daaroor is, dat ek as die vyand gesien word net omdat ek self se ek wil nie daar bly nie terwyl ek geen probleem daarmee het nie. Dit bekommer my.
Mariana 1/19/2010 2:08:35 PM
Kaspaas jou doring, mmmm dink dit is te veel gevra van Beeld, hulle mag dalk net skaamstaan en geweldig in 'n verleentheid geplaas word.
Maverick 1/19/2010 2:12:49 PM
Vir al die wat 'n volkstaat wil he, gaan bly in Orania en sien wat is die opoffering, ongerief, voordele en nadele ens. Ek is nie neerhalend nie, maar dit sal 'n goeie oefening wees om te sien of dit vir julle werk. Die wat nie in 'n volkstaat wil bly nie, moenie die volkstaters kritiseer nie.
Maverick 1/19/2010 2:46:08 PM
Luister Afrikaners, Boere, Volkstaters; die Bybel is die absolute waarheid en God is soewerein en Hy alleen bepaal die toekoms van 'n volk. Julle kan dalk 'n volkstaat kry in die toekoms vir die res van julle aardse bestaan, maar waar gaan julle die ewigheid deurbring ?
Lukas Raath 1/19/2010 2:54:43 PM
Die maklikste uitweg na 'n beter lewe is dat al die blankes in die Wes-Kaap moet gaan bly. Die DA is reeds die plaaslike regering daar. Ons sal dan in die meerderheid wees en kan dan deur ons getalle 'n beter gemeenskap daar stel.Die geleentheid is nou daar,maak 'n plan en laat die groot trek terug Kaap toe begin.As dit nie spontaan gebeur nie stel ons nie rerig in 'n Volkstaat belang nie. Ons voorsate, die Hollanders bly heel suksesvol in 'n baie klein landjie.
hannodb 1/19/2010 3:40:49 PM
@Kiepie

Rome is nie in een dag gebou nie. Die Voortrekkers het hulle vryheid lief genoeg gehad om hulle familie plase agter te los om in die wildernis nuut te begin. 150 jaar gelede was Pretoria 'n plaas, kyk wat is vandag! As ons werklik wil vry wees, sal ons ook moet nuut begin, en diekeer die regte arbeidskultuur aanleer sodat ons nie weer ons vryheid verloor nie. Orania is NOU 'n dorp, dit HOEF nie 'n dorp te bly nie. En, hoe meer uitwoners help deur by te dra tot die groeifonds, hoe vinniger kan die ideaal bereik word.
hannodb 1/19/2010 3:43:49 PM
Kaspaas, ek stem saam, maar ek stem nie saam met jou keuse van skrywers nie. Ek se die skrywes moet kom van die mense wat elke dag besig is met die praktiese realiteite op die grond, nie met teoriee nie. Carel Boshoff kan beslis nie uitgesluit word nie.
Anton 1/19/2010 3:55:37 PM
Ek is nie verbaas oor wat Ferdi te se het nie. Gewoonlik is dit maklik om 'n eiesoortige opinie te he as jy nie dieselfde paatjie as 'n andere geloop het nie. Van ons, nee ek is jammer, baie van ons het al geliefdes afgestaan aan die dood as gevolg van geweld, misdaad en rassisme. Baie van ons vroue is al so verniel dat mens dit nie eens kan beskryf nie. Baie van ons is ons werk kwyt as gevolg van die kleur van ons vel, nie omdat ons onbekwaam is nie. Van ons woon al lankal in plakkerskampe, nie omdat ons wil nie, maar bloot omdat ons nie werk het nie. Mense soos Ferdi sien dit liewer nie raak nie. Miskien as hy eendag in hierdie mense se skoene loop sal sy gevoel drasties verander. Ek het lang gelede geleer om nie 'n oordeel uit te spreek nie want jy weet nooit wat in 'n man se verlede le nie, wat miskien nou n direkte inwerking het op sy huidige denke / optrede. Ferdi jy weet nie waardeur ons al is nie my vriend, jy het nie die vaagste benul nie. Sterkte aan julle almal en mag die Vader se hand wees in alles wat julle doen.

binne beeld

Weer
Verkeer
Lotto
Ksd: 16-24°C Sprinkles early. More sun than clouds. Mild. Jhb: 16-28°C A few showers. Morning clouds. Mild.
Dbn: 13-26°C A few showers. Broken clouds. Mild. Pta: 14-28°C Sunny. Pleasantly warm.
Bfn: 23-28°C Isolated tstorms. Partly sunny. Warm. PE: 21-29°C Morning clouds. Warm.
7-dag-voorspelling...

Betrekkinge - Vind jou droomwerk

Senior .Net Developer

Gauteng - Johannesburg
Hire Resolve

Product Manager

Western Cape - Cape Town
Quiglies Solutions

Senior Java Developer

Western Cape - Cape Town
Quiglies Solutions

Motors - Soek deur duisende nuwe en gebruikte motors

AUDI

A3 1.8 3-dr
1999
R 69,900.00

JEEP

Cherokee Limited 3.7 4x4 AT MY08
2004
R 125,000.00

FIAT

PALIO GO 3Dr
2004
R 38,900.00

Eiendomme - Vind 'n nuwe huis

BANTRY BAY

Single Residential - House R 32 000 000

LONEHILL

Single Residential - House R 5 200 000

RIVONIA

Multiple Unit - Cluster R 4 800 000

Reis - Besoek, Bespreek, Laat Waai!

Gratis Speletjies - TE VEEL NUUS? Neem ‘n blaaskans

Kalahari.net - doen vandag jou inkopies aanlyn

Groot Feesbesparings op Boeke

2.3 miljoen titels om van te kies.

Slanke Nuwe iPod Reeks - Bestel nou!

iPod nano 16GB - Swart, Was R2,499.00 Nou R2,299.00! Spaar R200!

Fantastiese Feesflieks

46 000 DVD's en Blu-Ray nou op uitverkoping! Bestel District 9!

Musiek op Promosie

100e Feesvrystellings nou in voorraad! Now, Bump 25, Bon Jovi & meer!

1000e Kersspeelgoed op Uitverkoping

Hope Speelgoed, gratis toedraai, laagste pryse op Lego Mindstorm, Ben 10, Hannah Montana & meer!

Vandag se beste aanbod!

e-Boeke is Nou Beskikbaar by kalahari.net

Tot 50% Af Op Top e-Boek Titels

Laai net Adobe Digital Editions af, soek & koop jou e-Boek, laai die e-Boek vanuit jou LibraryBox af en geniet e-Lees!

iPods, Wii, toebehore, sonbrille, horlosies & meer by www.kalahari.net!