Johannesburg

Saterdag

More sun than clouds. Cool.

4°C
17°C

7 day forecasts

Matré Schoonraad

van Centurion skryf:
Beeld-gebruiker

Bakkie se afskryf wekroep vir my tiener

deur Matré Schoonraad
2009-11-08 06:45

Ons 19-jarige seun het Saterdag om 01:00 my man se bakkie in ons straat afgeskryf.

Nes baie ouers het ek al ontelbare kere probeer aan die slaap raak, met die wete my kind is uit vir die aand, ontelbare gebede, wat hom opdra aan die Here, en vra dat hy asseblief veilig moet huis toe kom, en as ek hoor hy is terug, dan weer bid, en baie dankie sê dat hy veilig terug is.

As hulle tot baie laat uitbly, en jy is bekommerd, juis dan kan jy hulle nie in die hande kry nie, want die selfoon is af. Die eenvoudige verduideliking dat die battery pap was, moet jou nou maar gerusstel, en jy moet dit aanvaar.

Wat ek eintlik wou sê, is: Ek het al ontelbare kere in die bed gelê en gewonder of ek ook eendag ’n oproep gaan kry van my kind wat in ’n ongeluk was. En toe gebeur dit Saterdagoggend...

Ek was net baie, baie gelukkiger as so baie ouers, want sien, dit was my eie seun wat my gebel en gesê het: “Ma, kom aseblief gou!! Ek het die bakkie gerol.” Hy en my nefie was saam.

Dit kon so anders gewees het; my kind of nefie kon dood gewees het, en dan moes iemand anders my bel, dalk nog van my seun se foon af. Ek sê net weer dankie vir die Here dat hy my kind gespaar het. Ek weet dat hy ’n wake-up call gekry het, en dis net hartseer dat daar altyd eers iets drasties moet gebeur!

Tieners, neem jul ouers in ag, laai jou foon se battery voordat jy uitgaan; kom vroeër huis toe. Wil julle regtig jul ouers oud maak voor hul tyd?

Beoordeel hierdie artikel:
Kommentaar is gesluit vir hierdie storie.

Boerseun 11/9/2009 7:16:02 AM
Ek hoor jy roep in die nag. dank die vder my kind weet hy moet gerreld laat weet waar hy is en dat hy oppad is, maar ai, daar kom tog 'n tyd wat hulle op hulle eie ook moet aangaan. Sterkte
Irene Myburgh 11/9/2009 7:55:54 AM
Ek is ook van die ouers wat wakker le en wag vir my twee seuns om huistoe te kom. Ons het ook 'n reel dat hulle moet hulle fone by hulle he. Altwee my seuns wat al in ongelukke maar net soos die leser kon hulle myself bel. 'n Mens sal altyd beproef word, maar gelukkig nie meer as wat 'n mens kan hanteer nie.
JJ 11/9/2009 8:23:01 AM
Dis bly amazing hoe mense die Here aanroep om 'n situasie te beredder wat hulle self geskep het. Miljoene mense het my kwalik geneem toe ek my bek gerek het oor twee kids wat hier naby ons van agter af op 'n 125cc motorfiets deur 'n dronk bestuurder in 'n Jaguar doodgery is....01:20 op 'n Sondag oggend op Hendrik Potgieter. Almal het vingers gewys na die dronk bestuurder van die Jag, en miskien het hulle rede, maar het iemand al gevra "Wat soek twee tieners op 'n 125cc motorfiets om 01:20 op 'n Sondag oggend op Hendrik Potgieter?" Ek lees Matré se brief, en ek hoor haar benoudheid, maar wat was jou bydrae in jou 19 jarige seun se ongeluk? In die donker? In 'n bakkie op 'n grondpad? In die middel van die nag? Ek het ook kids...en hulle weet: Donker is vir slaap en rus. As jy Saterdagnag in my huis in jou bed lê waar jy hoort, in plaas van in 'n bakkie op 'n grondpad, sal die slegte jou nie tref nie. Sal die duiwel nie 'n vasstrap plek in jou lewe kry nie. Ek wil nie preek nie, maar mense moet begin om verantwoordelikheid vir 'n situasie te neem, te oorweeg of hulle kans sien om met die moontlike eindresultaat daarvan te leef...en dan te bid vir wysheid om die regte ding te doen. Ek weet dis makliker gesê as gedoen...maar dis ons job as ouers, maak nie saak hoe moeilik dit is nie. Ek wonder hoe jou brief sou gelyk het as dit die nefie was wat gebel het om vir jou te sê jou liefling seun is dood. Dan sou jy seker geskryf het, "as ek maar strenger was en hom nie toegelaat het nie..." maar dan is dit te laat.
BA 11/9/2009 8:55:40 AM
Ken ek nie die gevoel as daardie foon lui, dis in die aand, jou kind is op pad van die werk af huis toe en jy weet dis moeilikheid nie!!! Amper dieselfde woorde..Ma kom asseblief ek het die bakkie gerol op die Rooihuiskraal brug. Dan die dankbaarheid, daar was geen ander kar in die ongeluk betrokke nie, water op die pad oppervlak na die eerste reën het dit veroorsaak. Jou verligting as jy op die brug staan en besef dat jou kind kon oor of deur die reëling gegaan het en op die snelweg beland het...Dankie Here vir U genade en beskerming is al wat mens kan sê...Ons gebede is hulle beskerming en ja, hy is baie versigtiger. Net 'n ma kan daardie gevoel beskryf en verstaan.
donald burns 11/9/2009 9:11:12 AM
ek was n paramedic in die weermag en het gereeld op ongeluks tonele gewerk, onlangs het n nefie van my(24) op n baie lelike ongeluk afgekom waarin n jong meisie lelik verongeluk het, dit het hom baie geruk, in so mate dat hy met n partytjie net een drankie sal neem en dan huis toe ry. ek glo dat alle kinders blootstelling by n hospitaal moet kry om die gevare van drank en voertuie te beleef.dit kan sommer as n ekstra vak of projek gedoen word om bewusmaking te bevorder.die probleem is dat jy mooi ry en binne die limiete is, en dan ry n dronk mens nog steeds in jou vas. en geen mens wil die oorsaak wees van n ander se dood nie.bring hierdie opvoeding van jongs af in die skole en kinders sal meer verantwoordelik wees
NICO POTGIETER 11/9/2009 9:14:12 AM
AMEN!AMEN! AMEN!--EK STERF TIEN DODE AS MY FOON LUI TER NAGTINGS URE--NET OM TE Sê--ONS IS NOU NIE MEER HIER NIE, MAAR DAAR.PRAAT IS MIN-HULLE VOEL HULLE IS ONSTERFLIK--DIT KAN NIE MET MY GEBEUR NIE.EK BID GEREELD VIR HULLE--SONDER OPHOU.
Leon 11/9/2009 9:27:48 AM
JJ, ek stem saam met jou MAAAAARRRr..... gaan eerder op jou kniee en dank God vir Sy genade. Ek was goed grootgemaak, nooit uitgegaan nie, stroop soet christen kind, maar toe ek stad toe kom, toe KIES ek self om die verkeerde goed te doen. Geen opvoeding sou my gekeer het om hierdie swak besluite te maak nie. Die lewe maak 'n draai en hiers en steeds self met kinders en die harde werk van opvoeding is nou myne.
Petro 11/9/2009 9:43:38 AM
Ja ek was al in daardie situasie - ek het myself diep in die skuld gedruk om daardie kar te koop vir tiener wat ook dink om te drink vreeslik "cool" is en laat uitbly nog "cooler". Hy het sy kar die oggend voor werk gerol na nag se gekuier (glad nie dronk nie - maar doodmoeg en sy reaksies te wat dit moet wees nie). Ek wonder net of die wekroep vir hom was ... Preek het nie gehelp nie - hy en sy "cool maaikies" is alweer volstoom besig! Miskien is dit beter om dan nie kinders te he nie!
Squirrel & JJ 11/9/2009 10:10:15 AM
Hoe weet jy JJ niks gaam in die nag gebeur terwyl hul in die bed le nie,Daar mag dalk net gewapen rower jou huis betree
HAB 11/9/2009 10:21:41 AM
@JJ - Amen!!!!!!!!!!
Elizabeth 11/9/2009 10:26:14 AM
Liewe Matré. Dankie vir jou brief aan Beeld. Ek wil van die geleentheid gebruik maak om vir jou Geluk te sê. Jy het 'n kosbare seun met 'n pragtige opvoeding. Dankie dat ek weet jy is 'n biddende ouer en dankie vir die kere wat jy my onderskraag het met bemoediging toe my kind deur 'n moeilike tyd gegaan het. Dankie vir die handleiding: Gebede vir 'n biddende ouer, wat jy 'n paar jaar gelede aan my gegee het. Vandag prys en loof ek met dankbaarheid ons Vader wat Sy hand oor jul kinders gehad het. Baie liefde, Elizabeth.
Janneman 11/9/2009 10:27:49 AM
JJ, dankie vir jou boodskap, dit is sonder twyfel die regte een !
Lee 11/9/2009 10:47:02 AM
Ons almal drink. Dis lekker om by vriende te kuier en net "af te skakel"
Wat is "cooler" om met jou bakkie rond te jaag terwyl jy drank in het? Almal te vertel jy was gevang deur Metro? Die "coolste" is en ek doen dit nogsteeds.... Gaan kuier met die bakkie. Drink tot ek genoeg gehad het... Stap bakkie toe. Klim in en trek die kombersie oor my kop. Jip ek slaap agterop tot die voeltjies of son my wakker maak. Eina.. Ek moet huistoe ry verby stukkende verkeersligte of ruite langs die pad. Nog 'n lekker aand gekuier met vriende...
Pieter@JJ 11/9/2009 10:51:39 AM
Lekker grootbek ne. Toemaar, jou kinders sal ook groter word en begin uitgaan. Of dink jy hulle sal vir altyd tevrede wees om te gaan slaap as dit donker word. Wie de donder gee jou die reg om jou mond uit te spoel oor die 2 laaities op die bike, kinders doen snaakse goed en dis NIE altyd met toestemming nie. My seun is twee jaar terug deur 'n dronk motoris doodgery op pad huis toe na werk. Mense soos jy het baie te se gehad oor hy bike gery het... julle maai.
SteveD 11/9/2009 11:29:55 AM
@JJ - shame man. Het jou ma nie jou skoenveters vanoggend vas gemaak nie of is jou vesel vlakke bietjie laag. Mense soos jy maak my naar.
Ek's bly ek is nie jou kind nie!
Amy 11/9/2009 11:37:27 AM
janee JJ, jy kan nie jou kinders vir altyd beskerm nie, die Here besluit wanneer om jou kind te kom haal, nie jyself nie. Jy kan hom agter 'n slot en grendel in sy kamer hou, dan kan hy aan 'n asma-aanval sterf. Dit was 'n pragtige brief, dankie vir die MA wat dit geskryf het, en ons is saam met haar bly dat haar seen ongedeerd daarvan afgekom het. JJ en LEE, hoe kan julle net aanneem die kinders was gedrink? Dink voordat julle praat. Jou kind kan dalk deur 'n ander dronk motoris doodgery word sonder dat hy eers 'n drankie inhet. Pasop maar dat julle ander mense oordeel, die oordeel kom julle nie toe nie.
Perdeby 11/9/2009 11:39:20 AM
JJ hoe laag is jou IK? Dronk is dronk bestuur wat die ou in die JAG aanbetef en klaar. Dit kon helder oordag ook gebeur het (wat WEL gereeld gebeur)! Wat dan? Gaan jy jou kinders in 'n kas toesluit in jou huis? Word wakker uit La-La-Land!! As 'n ou in my vasry omdat hy dronk is, en ek is op 'n motorfiets... Die hoede bewaar hom/haar. Ek sal my helmet vat en hom/haar goed bykom. Dit is as ek nog leef. As hy gelukkig is haal hy die hospitaal. Nee man, moenie stupid goed kwytraak nie. As jy kommentaar wil lewer, praat ten minste oor iets waarvan jy weet. En terloops...ek het self twee groot kinders. Waarvoor ek moet wag. Wanneer kom hulle huis toe? Jy kan nie vir altyd vasklou aan jou kindertjies nie. Hulle moet ook leef, en moet ook leer. Al is dit op die harde manier. As jy jou kind reg opgevoed het, behoort meeste ouers met groot hoop hulle kinders die wereld in te laat. Maar jy het duidelik jou bedenkinge oor jou eie opvoeding van jou kinders...dan nie?
Amanda 11/9/2009 11:39:56 AM
Dankie Matre vir jou brief,ek was ook gelukkig- my seun het ook sy bakkie gerol en hy kon myself bel, ek bid ook baie vir my kinders, my seun het van die werk afgekom toe hy van die pad gedruk is, wil ook net vir JJ se jou kinders word ook groot dan praat ons weer. Vir Pieter baie jammer om van jou seun se dood te lees ek voel vir jou. Dit is nie net vir seuns wat n mens moet bid vandag nie my dogter is 25 jaar en is nognie getroud nie, maar ek le wakker tot sy by die huis kom.
Frans 11/9/2009 11:40:48 AM
Hoe kan ons ons kinders kry om die berig en kommentare te lees???????
Nog a Ma 11/9/2009 12:04:28 PM
Ek weet hoe julle voel as julle kinder uitgaan en ek het ook dieselfde gedoen, en te gebeur dit wat geen ouer wil beleef nie - 'n oproep in die helder daglig - Seun 'n insittende in a motor op pad na 'n bestemming en die bestuurder het 'n simpele fout gegaan wat enige ander persoon ook kon gedoen het en die kar rol en my seun (20jaar oud) die insittende is die enigste een in die motor wat beseer is en gevolglik daarna dood is. Dit is iets wat niemand aan 'n ander ouer kan beskryf totdat dit self met julle gebeur. Ja meneer wat so veel te se het oor die seuns op die fietse (dit maak nie saak hoe laat dit was nie) die feit bly staan dat die bestuurder van die ander motor was DRONK en het veroorsaak dat twee jong lewens weg geneem is en dat daar ouers is wat deur 'n pyn gaan wat vir die res van hulle lewens by hulle gaan bly - glo my want dit is al 7 jaar dat my seun dood is en dit bly nog asof dit gister was dat ons die oproep gekry het. So voordat jy so gou is om te oordeel gaan op jou knie en bid dat hierdie seer nooit oor jou pad kom nie - EN BID EERDER VIR DIE OUERS VAN DAARDIE TWEE JONG MANS WAT DOOD IS AS GEVOLG VAN IEMAND ANDERS SE NALATIGHEID.
Edna Botha 11/9/2009 1:24:11 PM
Weet julle 'n ongeluk gebeur in 'n oog wink. Maak nie saak wie se skuld dit is nie daar bly altyd iemand agter wat met die skuld gevoel en vrae moet saam leef. My swaer was Maandag aand in 'n baie lelike ongeluk betrokke op die Carltonville pad waar 'n vrou haar lewe verloor het. My swaer het nie vinning met sy trok gery nie en dit is bewys deur die tachograph wat nagegaan is. Die dame, niemand weet wat deur haar kop gegaan het nie het probeer om 'n ander voertuig verby te steek toe dit onveilig was en het my swaer se trok van voor getref. Volgens koerant berigte is sy op slag dood. My swaer se trok het gerol en hy het ook baie seer gekry. Die ongeluk was nie sy skuld nie maar hy leef ook met die skuld gevoel wat kon hy anders gedoen het. Hy moet homself in die spieel kyk elke dag wetende dat 'n vrou voor hom oorlede is. Hy gaan deur hel. Maak nie saak hoeveel keer jy vir hom sê dit was nie sy skuld nie en daar was niks wat hy kon doen, hy gaan vir altyd met dit moet saam leef. Mense is so vinning om trok bestuurders te beskuldig van nalatigheid, maar hy bestuur al amper 26 jaar trokke en dit was sy eerse ongeluk ongelukkig 'n noodlottige een. Hy is die tipe man wat huil as hy dooie hond langs die pad sien lê, hoe gaan hy dit verwerk. Sy maatskappy het al probeer om 'n kontak nommer vir die familie te kry om blomme te stuur en my swaer wil graag met die familie praat en jammer sê, maar al wat hulle kry ek afjakke van die dame se maatskappy en vieslike aanmerkings. Nie almal op aarde is padvarke nie.
Pierre 11/9/2009 1:56:03 PM
My seun is op 18 Sept om 02:15 in 'n ongeluk oorlede. Hy sou op 28 Okt 21 gewees het. Dankie vir die vriende en familie vir julle ondersteuning en gebede. AS dit nie vir die Here was nie sal ek dit beslis nie gemaak het nie. Ek wens ek kon met die jongmense sit en verduidelik wat dit aan 'n our se hart doen as hulle sulke goed doen. Miskien sal hulle dan eers dink. Mis jou my ou yster !
Sandra 11/9/2009 2:06:57 PM
Ek het my kind verloor deur iemand wat nie bevoeg was om te bestuur nie, hy kind (13jr) was onskuldig 11 uur die oggend dood gery, daar is genoeg mense wat onverskillig is, maak nie saak hoe laat tyd dag of nag. Ek bly 'n huis langs die Hendrik Verwoerd straat af en ek luister wanneer daardie jong en soms onverskullige mense die staat afjaag, ek hoor as die metaal skeur en kraak na 'n botsing en soms die gille van vroue en kinders? Daar is net te min verkeersbeamptes wat hulle werk doen nie. Selfs die wat uitkom na die ongeluk, dit neem hulle party keer meer as 'n uur. As dit jou kind se tyd is sal hy nie langer leef as die bepaalde tyd nie, al slaap hy/sy in die bed. Bid vir jou kinders, maar leer hulle ook om te kan bid!
Alma 11/9/2009 2:11:51 PM
Liewe mamma en pappa hou op om ongelukke uit te spreek oor jouy kind. Om te le en wag vir 'n oproep.... whaah asseblief dit wat jy vrees kom oor. Nie te min bly hul is ok!
Gerhard @ JJ 11/9/2009 2:16:32 PM
Almal wat JJ so aanvat, lees mooi : ''..om verantwoordelikheid vir 'n situasie te neem, te oorweeg of hulle kans sien om met die moontlike eindresultaat daarvan te leef...en dan te bid vir wysheid om die regte ding te doen. Ek weet dis makliker gesê as gedoen...maar dis ons job as ouers, maak nie saak hoe moeilik dit is nie.'' Wie kan fout vind hiermee? Maar nee, ons hou daarvan om ons verantwoordelikhede op iemand anders af te skuif, al is dit nou die skepper, solank dit net nie ons self is nie. En as daar dan iets gebeur, dan was dit sy wil, dan voel ons sommer beter.
MARTIE 11/9/2009 2:48:58 PM
martie@pieter
Steur jou tog nie aan mense soos JJ nie.Sterkte vir jou en almal soos ek en jy wat ons kinders soveel mis dat jy elke dag kan huil daarvan al is dir al 10 jaar.
Lee 11/9/2009 2:54:44 PM
AMY. Ons almal kan boeke skryf. My punt is hierbo. As jy gaan kuier en jy drink...slaap oor. As jy 'n tiener is hoort jy by die huis. Ouers wat hulle tieners los om te doen wat hulle wil is die probleem. Hulle weet nie wat hulle kinders doen nie. Hulle is blootgestel aan dinge wat goeie ouers nie sal goedkeur nie. Tieners "cover" vir mekaar en hulle maak droog. Ek weet waarvan ek praat en ek het dit al te veel gesien, van Sandton tot Davel.
Ouers Bid jul kinders huistoe maar gee goeie raad en leiding. Tieners en kleintjies hoort by die huis...
Vraag? Wie van julle het geweet dat Bernadine het nie 'n lisensie gehad vir haar bromponie nie? Sy moes nie voor daardie Taxi gewees het nie.
Sandy 11/9/2009 3:10:55 PM
ag Alma, hoe oppervlakkig kan een mens nou wees? Niemand spreek ongeluk uit oor jou kind nie, maar 'n GOEIE ouer sal altyd bekommerd oor sy kind se veiligheid wees. Dit is doodnormaal en nee dit wat jy vrees kom NIE noodwendig oor jou pad nie, waar kry jy die onsin wat jy hier kwytraak?
Amy 11/9/2009 3:47:14 PM
Lee, 19 jaar is lankal nie meer tiener nie. En hoe hou jy jou 19 jarige kind by die huis? So regverdig jy die moord op 'n dogter omdat sy 'n nie 'n bromponie lisensie gehad het nie? Wat van as sy oor die pad geloop het soos soveel Garsies voor haar wat ook deur taxibestuurders doodgery is? Die kwaadwilligheid van die taxi-bestuurder sien jy oor? Neewat jy is baie baie selektief. Dit sal my verbaas as jy kinders (tieners) het, want duidelik verstaan jy nie die kop van 'n tiener nie. Ek stem saam sommige ouers laat hulle kinders 'doen wat hulle wil' maar 'n 19jarige seun wat in sy bakkie rol, is beslis nie meer 'n tiener wat in die badkamer opgesluit behoort te word nie .. die ma het NIKS verkeerds gedoen nie, absoluut niks. Net tussen hakies: Weet jy hoe lank neem dit om 'n afspraak vir 'n lisensie te kry?

binne beeld

Nuutste Briewe-kommentaar

sonja sê... jy hoef nie loftus toe te gaan nie want wie gaan jou daar mis. Ek rook nie maar rokers is nie selfsugtig nie miskien moet jy begin rook om persoonlikheid te kry Lees die storie...

Weer
Verkeer
Lotto
Ksd: 13-18°C Sunny. Mild. Pta: 6-20°C Mostly sunny. Cool.
Jhb: 4-17°C More sun than clouds. Cool. Bfn: 5-19°C Sunny. Refreshingly cool.
Dbn: 14-25°C Sunny. Mild. PE: 15-25°C Sunny. Mild.
7-dag-voorspelling...

Betrekkinge - Vind jou droomwerk

Mechanical Engineer Bulk Materials

Gauteng,KwaZulu Natal - Durban,Western Cape - Cape Town
Hire Resolve

Legal Manager

Gauteng - Johannesburg
Pinpoint One Human Resources (Pty) Ltd
R600,000-700,000 Per Annum Cost To Company

Head: Compliance

Gauteng - Centurion
Pinpoint One Human Resources (Pty) Ltd
R600,000-700,000 Per Annum Cost To Company

Motors - Soek deur duisende nuwe en gebruikte motors

VOLKSWAGEN

CitiGolf 1.4i CitiSport AB 5-dr
2009
R 83,900.00

VOLKSWAGEN

Golf 5 2.0 GTi DSG 5-dr
2006
R 208,659.00

ISUZU

KB300 DTEQ D-Cab LX Dsl PU MY07
2009
R 301,715.00

Eiendomme - Vind 'n nuwe huis

PAULSHOF

House R 2 300 000

SILWERKRUIN

House R 3 600 000

UMHLANGA

Townhouse R 5 400 000

Reis - Besoek, Bespreek, Laat Waai!

Gratis Speletjies - TE VEEL NUUS? Neem ‘n blaaskans

Kalahari.net - doen vandag jou inkopies aanlyn

Lae pryse op Boeke!

Miljoene titels om van te kies. Spaar nou tot 40%!

DVD's vir R129.95 Elk

Kry al die topverkopers en nuwe vrystellings vanaf R129.95 nou! 100e DVD's om van te kies.

Koop jou UNISA & Akademiese Teksboeke & WEN Groot

Koop enige teksboek van kalahari.net en 50 gelukkige lesers sal 'n R100-koopbewys elke dag van Maandag die 19de tot Saterdag 31 Julie wen.

Vuurwarm Musiekvrystellings

Kry jou gunstelingalbum van die musiekwinkel. Lae pryse op ALLE albums.

Tot 20% af op Elektronika

Besoek die Elektroniese winkel vir die nuutste produkte en toebehore. Fantastiese aanbiedings op handelsnaam-produkte.

Vandag se beste aanbod!

Tot 40% Af op Sagtebande

Miljoene Titels

Maak gebruik van dié fantastiese geleentheid & koop wonderlike nuwe uitreikings & ou gunstelinge.

iPods, Wii, toebehore, sonbrille, horlosies & meer by www.kalahari.net!

'n Plaaslike gemeenskap waar jy mense kan ontmoet, fotos en videos op laai en vele meer...