Johannesburg Verander Area
  • Vandag

    18°C / 7°C

    Wind 10km/h

    Reënval 0.0mm

    Humiditeit 27%

  • Donderdag

    20°C / 8°C

    Wind 10km/h

    Reënval 0.0mm

    Humiditeit 21%

  • Vrydag

    19°C / 8°C

    Wind 23km/h

    Reënval 0.0mm

    Humiditeit 19%

  • Saterdag

    17°C / 7°C

    Wind 11km/h

    Reënval 0.0mm

    Humiditeit 32%

  • Sondag

    18°C / 8°C

    Wind 9km/h

    Reënval 0.0mm

    Humiditeit 27%

  • Maandag

    18°C / 7°C

    Wind 8km/h

    Reënval 0.0mm

    Humiditeit 37%


Meditatiewe kuns uit klip gekap

Johan Myburg
Vrydag 16 Augustus 2013

Op ’n baai waar die see jare lank al rondgerolde klippe versamel, loop Wongil Jeon geboë met ’n langsteel 12-pond-hamer, sy oë soekend na die regte klip.

“Min of meer die grootte van ’n mens se kop,” verduidelik hy.

Jeon is een van die kunstenaars wat deelneem aan die Site_Specific-landkunsbiënnale wat môre in Plettenbergbaai in die Suid-Kaap ten einde loop.

Sy hamer het hy saamgebring van Seoel in Suid-Korea, die plek waar hy woon en werk.

En as hy ’n klip kry wat aan sy vereistes voldoen, maak sy oog ’n merk waar sy hamer met ’n swaaibeweging die klip tref en splyt: twee halfrondes wat netjies oopgebars op die sand lê.

Die helftes word een op ’n slag water toe gedra en net bokant die waterlyn gehou waar die uitspoelende brandertjie teen die klip opspat. Die spatlyn teken Jeon met ’n wit viltpen na, plaas die klip noukeurig by die ander helftes en dra die volgende een see toe om bespat te word.

Daarna soek hy na die volgende klip, swaai die hamer en klief die klip in twee.

Omdat bewaring en die minste versteuring van die natuur moontlik hoog op belangelyste is, val Jeon se gewelddadige benadering ’n mens op. Jare lank het ’n mens gewoond geraak aan die gedagte dat jy niks breek nie en dat jy net voetspore nalaat.

“Yatoo,” begin Jeon. “ ‘Ya’ beteken natuur en ‘too’ om te gooi. Dit is die benadering wat ek volg.”

Volgens Jeon kyk ’n mens as ’t ware deur ’n dun gordyn na die wêreld. Jy moet eers déúr daardie gordyn gaan om werklik te kan sien en te hoor wat die natuur sê.

“Dan eers snap ’n mens die naatlose verband tussen strome en berge, tussen lewende en nié-lewende elemente, tussen wind en skadu’s.”

Die meditatiewe aspek van Jeon se werk blyk onder meer uit sy tekeninge op rivierklippe: Met ’n takkie as stilus en water as ink teken hy patrone op klippe.

Net om starend te sit en kyk hoe die patrone verdwyn namate die klippe droog word.

Vir die Plettenbergbaai- biënnale pak Jeon die kliphelftes netjies uit in ’n kring en verbind die wit lyne op die klippe sodat dit ’n kartelende, dog ononderbroke lyn vorm.

“Die landkunstenaar voer ’n stil gesprek met die natuur,” sê Jeon. “Dit is die natuur wat die rigting van die kunswerk aandui.”

As die gety inkom, spoel die gekapte klippe met die skerp kante toe onder die sand. Die wit lyne vervaag en verdwyn. Die maal- en spoelproses begin. En mettertyd vergeet die klippe Jeon was daar. En onthou dit terselfdertyd.



  • Goue oues gaan rock oppi koppi

  • Krapperigheid konseptueel geïnspireerd

  • Vaartbelyn en vermaaklik

  • Big Daddy vertel als in ‘Keep it Country’

  • Liefde vir eet én liefde vir mense

  • Fotobeelde wat sterk resoneer met SA

  • SA prent kry 12 benoemings in VSA

  • Top-kunstenaars tree by Klassique op

  • The Blues Broers druk dit na rooi in Pretoria

  • Broadway-treffer in Pieter Toerien

  • Priestman het ook in SA bydrae gelewer

  • Montecasino het ook talent met dié drie

  • Rekord: R7 m. se kaartjies verkoop

  • Nat Nakasa se storie op die planke

  • Legendariese Phillips in Jhb